26 października 2011

Zabieg kreatynowy na włosy !!

         Jak już pewnie wiecie mam fobie na temat moich włosów. Obejrzałam dziś filmik na YT nieesi25 o kreatynowym zabiegu prostowania włosów i bardzo podoba mi się efekt!! 

- Na czym to polega:
Formuła opiera się na keratynie, stanowiącej naturalny budulec włosa. To jest podstawowa cecha, odróżniająca tę metodę od tzw. trwałej prostującej, w której substancja chemiczna (najczęściej tioglikol amonu) powoduje zrywanie mostków dwusiarczkowych, odpowiedzialnych za utrzymanie naturalnego wzorca skrętu włosów. Metoda keratynowa zaś nie ingeruje w we wnętrze włosa (a więc nie nie ma ryzyka zniszczenia jego struktury). Polega na zaprasowywaniu w pasma włosów keratyny, która szczelnie otacza włos. Dzięki temu dochodzi do wygładzenia włosów i zredukowania ich nadmiernej puszystości (czupryna przestaje być "pierzasta"). Przy odpowiedniej metodzie prasowania można uzyskać podniesienie włosów u nasady, by uniknąć nadmiernego przylegania pasm do skóry głowy.
- Efekt
Ostateczny rezultat zabiegu zależy od typu i gęstości włosów. Im grubsze i bardziej gęste, tym trudniej poddają się wygładzeniu. Najlepszy efekt uzyskiwany jest na włosach bardzo puszących się, ale z natury cienkich.
Fryzjerzy zajmujący się wykonywaniem tego zabiegu zastrzegają, że nie należy oczekiwać, iż po wyjściu spod prysznica będziemy mieli od razu idealne włosy bez potrzeby ich ułożenia. Metoda keratynowa ma na celu skrócenie czasu potrzebnego na modelowanie włosów, nie eliminuje zaś konieczności ich układania. Po każdym umyciu włosów zalecane jest wysuszenie pasm przy użyciu szczotki szkieletowej (płaskiej) i suszarki. Tu dodam, że po ENCANTO miałam efekt włosów po prostownicy bez suszarki.
- Na jak długo prostuje włosy?
Od 3 do 5 miesięcy w zależności od rodzaju włosów ( grube, kręcone), ilości zabiegów chemicznych (koloryzacje, rozjaśnianie) wykonanych po terapii. Również wpływ ma częstość mycia włosów.
-Jak dbać o włosy po zabiegu?
Niewskazane jest:
używanie szamponów zawierających sól (niemal wszystkie preparaty tego typu z supermarketowej półki mają ją w swoim składzie)
stosowanie odżywek bez keratyny
Te czynniki powodują utratę keratyny, a więc skracają trwałość zabiegu. Ponadto, korzystanie z chlorowanego basenu wymaga uprzedniego zabezpieczenia włosów odżywką i spłukania ich wodą po zakończeniu kąpieli.
 Na polskim rynku jest dostępna nowa metoda prostowania włosów, która różni się od pozostałych tym, że może być stosowana nawet na włosach rozjaśnianych i zniszczonych.
Metoda, o której mowa to Keratin Complex Hair Therapy by Coppola. Jej formuła opiera się na keratynie, stanowiącej naturalny budulec włosa. To jest podstawowa cecha, odróżniająca tę metodę od tzw. trwałej prostującej, w której substancja chemiczna (najczęściej tioglikol amonu) powoduje zrywanie mostków dwusiarczkowych, odpowiedzialnych za utrzymanie naturalnego wzorca skrętu włosów. Metoda keratynowa zaś nie ingeruje w we wnętrze włosa (a więc nie nie ma ryzyka zniszczenia jego struktury). Polega na zaprasowywaniu w pasma włosów keratyny, która szczelnie otacza włos. Dzięki temu dochodzi do wygładzenia włosów i zredukowania ich nadmiernej puszystości (czupryna przestaje być "pierzasta"). Przy odpowiedniej metodzie prasowania można uzyskać podniesienie włosów u nasady, by uniknąć nadmiernego przylegania pasm do skóry głowy. 

Jedyne co nie mogę znaleźć ceny tego zabiegu.. na forach ceny wahają się od 100 do nawet ponad 1000 zł .. Ale skontaktuję się z moją fryzjerką i na pewno Wam napisze !

Czy któraś z Was słyszała, miała robiony taki zabieg? Jestem bardzo ciekawa rezultatów, cen, i odczuć ! Ile się efekt utrzymuję, jak długo trwa? Jakie są Wasze opinie na ten temat? :)

Buziaki Liliana xOxO

3 komentarze:

  1. Faktycznie keratyna super działa na włosy jeżeli chodzi o prostowanie. Trzeba ją używać przy każdym pociągnięciu prostownicą i muszę przyznać, że nie przetłuszczają się włosy. Moje włosy były kiedyś kręcone i sam fakt, że kiedyś cały czas prostowałam sprawił, że się całkowicie wyprostowały i niestety już loczków nie ma co mi się bardzo teraz nie podoba:/ Polecam też jako "jedwab" olejek bez oleju tzw. "oil non oil". Włosy stają się odżywione, delikatne i nie przetłuszczają się.

    OdpowiedzUsuń
  2. :Agnieszka: No ja mam właśnie teraz włosy, które nie są ani proste, ani falowane, ani kręcone ;/ dlatego się zainteresowałam tym zabiegiem, bo był czas, że codziennie prostowałam włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam ten zabieg robiony jakiś rok temu, z efektu byłam bardzo zadowolona. Włosy były proste jakieś 4 miesiące później efekt zaczął schodzić. Zabieg trwał ok2h i nie jest to nic nieprzyjemnego. Niestety nie powiem Ci ile kosztuje, gdyż miałam robione to za darmo . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Masz swoje zdanie na ten temat? Pisz śmiało! Chętnie je poznam :)) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)

Dziękuję za każdy komentarz :):**