14 marca 2012

Porządki w lakierach na wiosnę :)

Postanowiłam, jeszcze przed wyjściem na uczelnie zrobić porządki i skatalogować moje lakiery do paznokci :)
To co stare lub przeterminowane do kosza , reszta ustawiona kolorystycznie i spisana.
Mówię tu o lakierach kolorowych, nie odżywkach do paznokci . Po selekcji mój zbiór liczy 24 lakiery .. hmm jak się na to patrzy tak ustawione jeden przy drugim wygląda na całkiem sporo ! Ale nie uważam tego za dużą liczbę :) Jednak nie lubię mieć kilku lakierów w tym samym kolorze, bo później używam raz jeden raz drugi i nie użyje ich do końca. Muszę przyznać, że lubię lakiery do paznokci i na tych na pewno tego lata się nie skończy!!
Najpierw jak mieszkają moje lakiery: (wanienka z Sephory - dostałam ją z zestawem płynów i mydełek  i znalazłam dla niej piękne zastosowanie!)

Jak można łatwo i szybko skatalogować swoje lakiery?
1. wyciągamy lakiery, układamy kolorystycznie.
2. Sprawdzamy stan i daty ważności , przeterminowane, stare, zaschnięte wyrzucamy.
3. Bierzemy tekturkę (ja wykorzystałam tylną śliską tekturkę z końca kalendarza, ale można wykorzystać twardą okładkę od zeszytu lub kupić) (odradzam miękkie kartki, gdyż szybko się zniszczą i mogą źle znieść lakier)
4. Wycinamy tekturkę (moja ma 14 na 5 cm)
5. Bierzemy linijkę i robimy równe linie w odległości co 0,5 cm
6. Na jeden części zaznaczamy punktowo po kolei kolory naszych lakierów. wystarczy odkręcić lakier i pędzelkiem dotknąć jednego rogu tekturki.
7. Bierzemy cienkopis, lub cienki pisak do płyt i obok swatch'a piszemy nazwę firmy oraz nr lub nazwę lakieru

Tak wygląda efekt końcowy:
Taką karteczkę możemy schować sobie np do portfela i będąc na zakupach możemy sprawdzić czy dany lakier już mamy , może mamy już taki kolor, albo takiego koloru jeszcze nie mamy !

A teraz moje lakiery :
Białe, perłowe, cielisty i załapały się jeszcze pomarańcz oraz koral (który uwielbiam)
 Czerwienie
 Mięta i zielenie
 Niebieski
 Czarne plus drobinki
 I na koniec odżywki

Pozdrawiam Was serdecznie :**

Buziaki Liliana xOxO

18 komentarzy:

  1. fajna kolekcja:) pomysł ze ściągą jest niezły, ale głupio bym się czuła z nią w sklepie:D i długa by musiała być bo jestem lakieromaniaczką:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za zbieg okoliczności :) Wczoraj dodawałam u siebie taki wpis :) Lubię takie lakierowe posty. Fajna kolekcja- kilka z pewnością przygarnęłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo proszę ! Nie wiedziałam :) ale weszłam zobaczyłam i masz całkiem niezły zbiór :D gratuluję

      Usuń
  3. dobrze widzę odżywkę z Miss Sporty? Chodzi mi o tą ostatnią w rzędzie ;) jak Ci się sprawdziła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , zgadza się :) Sprawdza się dobrze , paznokcie są mocniejsze i mniej się łamią:)

      Usuń
  4. Ja jakiś czas temu zamówiłam wzorniki, ale one są tylko użytku domowego. Muszę podhaczyć pomysł i zrobić porządki w swoich zbiorach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie mam aż tak dużo lakierów, żebym musiała aż tak dokładnie je katalogować ;)) Wszystkie jak na razie mieszczą się w pudełku po pysznej herbatce. Ale pomysł fajny, gratuluję :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł i ładny zbiór lakierów :) ja nie mam ich aż tyle a chciałabym :) Pozdrawiam , super blog uwielbiam go czytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł z karteczką, choć w mojej niewielkiej kolekcji nie ma jeszcze takiej potrzeby

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł z tym skatalogowaniem.;D
    Bardzo ładne lakiery masz.;pp

    Zapraszam na rozdanie:
    http://the-fashion-and-you.blogspot.com/2012/03/szybkie-rozdanie-szybka-wygrana.html

    OdpowiedzUsuń
  9. wow sporo tych lakierów wiec nie dziwie sie że i katalog potrzebny :):)

    OdpowiedzUsuń
  10. ojej troszkę tego u Ciebie jest w mojej kolekcji lakierów może znalazłyby się dwa lub trzy:P
    uważam że super zrobiłaś sobie próbnik lakierów i wielu kobietkom może się on przydać.
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna wanienka! Ostatnio były równie urodziwe w Rossmanie, tyle że ceramiczne i też z mydełkami. Ale stosunkowo drogie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł z tym katalogowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. super lakiery. co do selekcji to niezły pomysł. na pewno skorzystam z tego jak... będę mieć więcej lakierów! na razie mam jeden, bo od niedawna zaczynam moją kolekcję, zaledwie od paru dni. pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo podoba mi się lakier pomarańczowy i limonkowy! Są cudowne!
    A z tą tekturką bardzo ciekawy pomysł :))
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam posty na temat organizacji^^ dołączam do obserwatorek i zapraszam na obserwacje do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Masz swoje zdanie na ten temat? Pisz śmiało! Chętnie je poznam :)) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)

Dziękuję za każdy komentarz :):**