14 grudnia 2016

BLOGMAS dzień 14 - Puszyste Pierniki

WITAJCIE W KOLEJNYM DNIU BLOGMAS!

Hej kochani!

Święta już za 10 dni więc to najwyższy czas żeby upiec pyszne pierniki! Ja osobiście wole bardziej pierniki puszyste i miękkie, dlatego też takie dziś Wam przedstawię ;)

Co będzie nam potrzebne?
2 szklanki mąki tortowej
1 jajko
1/2 szklanki cukru pudru
1 czubata łyżka miodu
2 łyżeczki przyprawy korzennej (ja użyłam po prostu cynamonu)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
60 gram masła
3- 4 duże łyżki kakao
Zaczynamy od tego, że wszystkie sypkie produkty wsypujemy do miski i włączamy delikatne mieszanie:
 W tym czasie roztapiamy mało i miód na delikatnym ogniu i odstawiamy do lekkiego ostygnięcia
 Do sypkich produktów dodajemy jajko
 Dolewamy roztopione masło z miodem
 Ja dosypałam jeszcze trochę kakao (2 łyżki), bo stwierdziłam że mi mało :D
 i MIESZAMY
 Pierwotnie ciasto będzie Wam się wydawało kruche, ale musimy je też wyrobić ręcznie i wtedy będzie miało zbitą konsystencję. teraz wystarczy podzielić je na mniejsze porcje i rozwałkować.. ja rozwałkowywałam na grubość 2-3 mm
 Blaszkę smarujemy oliwą i układamy wycięte wzory
 Wstawiamy do nagrzanego piekarnika 180 stopni na 12-15 min
Pierniki na pewno troszkę urosną, po upieczeniu wrzucam pierniki do miski i przykrywam ściereczką, żeby nie stwardniały ale też żeby trochę ostygły i przygotowuję lukier oraz ozdoby
 teraz wystarczy przystroić pierniki według własnego uznania
 I GOTOWE

SMACZNEGO !!!

2 komentarze:

  1. Ja też się zbieram do pieczenia pierników z córcią, ale jakoś nie mogę się zebrać, może w sobotę się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę :D w takim razie trzymam kciuki i dobrej zabawy :)

      Usuń

Masz swoje zdanie na ten temat? Pisz śmiało! Chętnie je poznam :)) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)

Dziękuję za każdy komentarz :):**