05 września 2017

WAKACJE W CHORWACJI! Niezbędne akcesoria

Dzień dobry kochani!

Kolejny cudowny dzień w Chorwacji przed nami! Pogoda jak najbardziej na plus i idziemy odpoczywać na plażę.
Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić kilka moich niezbędnych akcesoriów na letnie wyjazdy. Uwielbiam polskie morze, ale jestem raczej zdania, że jak wyjazd nad Bałtyk to głównie na weekend. Na urlop wolę wybrać miejsca z bardziej egzotycznym klimatem i czystszą wodą :D

Zacznijmy od myślę rzeczy podstawowych jakimi są:
OKULARY PRZECIWSŁONECZNE - latem element niezbędny, ja co roku kupuję jedną lub nawet kilka par okularów, lubię mieć wybór i co roku pojawiają się nowe modele obok których nie mogę przejść obojętnie! :P
STRÓJ KĄPIELOWY - jeden strój na wyjazd? Nie ma takiej opcji! Kiedy mowa o 10 dniowym pobycie trzy stroje to totalne minimum. Ostatnio wrzuciłam Wam post o moich strojach kąpielowych, więc serdecznie Was tam zapraszam <KLIK> Strój kąpielowy na szczęście nie zabiera dużo miejsca, dlatego ja zawsze zabieram ile się da. Ponownie lubię różnorodność, często strój zakładamy pod ubranie idąc od razu na plażę, więc fajnie jakby pasował chociaż częściowo. I tu podobnie jak z okularami, co roku kupuję co najmniej jeden nowy strój kąpielowy ... nie wiem czy Wy też tak macie?
Moim patentem na wakacje jest zmiana górnej części stroju. Mam kilka kompletów i je noszę, ale mam też 3 pary czarnych majtek od stroju (w różnych krojach i dodatkach) i do tego dokupuję różne staniki. Majtki Czarne są na tyle uniwersalne że każdy stanik będzie do  nich pasował. Dzięki czemu można trochę zaoszczędzić a cieszyć się różnorodnością.
KLAPKI - tu za wiele chyba pisać nie trzeba. Klapki przydadzą się zarówno na plażę, jak i pod prysznic i na lato do sukienek czy szortów są po prostu opcją wygodną i na szybko.
RĘCZNIK PLAŻOWY/ MATA NA PLAŻĘ - z racji tego, że w Chorwacji plaże są raczej kamieniste wzięliśmy i jedno i drugie. Maty na palże są ogólnodostępne i nie drogie a sprawdzają się trochę lepiej niż zwykły ręcznik. Nie zbierają tak dużo pisaku, są grubsze przez co wygodniej się na nich leży. Oczywiście kolorowych ręczników aby móc się wytrzeć po kąpieli nie może zabraknąć.
OLEJKI/KREMY DO OPALANIA - w moim przypadku niezbędny element. Jestem blada i mam jasną karnację. Ochrona przeciw słoneczna jest bardzo ważna, abym na takim wyjeździe po 3 dniach nie miała poparzonej skóry. Bo nie dość, że będę czerwona jak pomidor to wszystko będzie mnie bolało i szczypało. Tak więc pamiętajcie chociaż mały filtr to podstawa! W następnym poście pokażę Wam jakie olejki ja posiadam i używam.
KAPELUSZ - w ciepłym klimacie, gdzie mamy doczynienia z 30 stopniowym upałem i pełnym słońcem warto chronić głowę kapeluszem. Dodatkowo jest to fajny element stroju :)
TORBA NA PLAŻĘ - ja mam kilka toreb, ale na wyjazd decyduję się na jedną. Bez sensu taszczyć 10 rzeczy w rękach jak można wszystko wrzucić do torebki i mieć święty spokój. Kiedy podczas plażowania chcemy iść coś zjeść wygodniej jest schować wszystko do jednej torby a nie nosić tobołki :D

AKCESORIA DMUCHANE - koła, materace i tego typu akcesoria zawsze są fajnym dodatkiem. Ja nie jestem najlepszym pływakiem, więc zdecydowanie wolę wejść do wody i popływać na materacu niż bez niczego. Wiadomo, nie bierzmy tego za dużo - bo kto to później będzie nosił :D
BUTY DO WODY - tak jak wspominałam w Chorwacji większość plaż jest kamienista, tak samo jest z dnem w wodzie. Dodatkowo można natknąć się na jeżowce (a ukucie jest bardzo bolesne i może wykluczyć nas z reszty wakacji) dlatego warto zabezpieczyć się właśnie takimi butami do chodzenia w wodzie. Można je dostać w sklepach sportowych za jakieś 20-30 zł .

RURKA DO NURKOWANIA - to już akcesoria dodatkowe, ale z racji tego, że w Chorwacji jest piękna i przejrzysta woda, można taki zestaw wziąć. Zawsze jakoś urozmaica nam to pobyt w wodzie. Ja swój zestaw kupiłam w TK Maxx rok temu za około 100 zł, ale w  większości sklepów sportowych też są dostępne, jak i na miejscu.
Z dodatkowych rzeczy zabieram czasem ze sobą np książkę lub słuchawki do posłuchania muzyki i inna elektronika:
Nie zapominajmy o BUTELCE WODY lub innym napoju i przekąsce :D
Dajcie mi znać, które z tych rzeczy Wy zabieracie ze sobą na plażę - a może macie coś jeszcze? Jestem bardzo ciekawa!
Tymczasem ściskam gorąco i Miłego dnia !
BUZIAKI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz swoje zdanie na ten temat? Pisz śmiało! Chętnie je poznam :)) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)

Dziękuję za każdy komentarz :):**